Sunday, June 8, 2008

看美国总统初选有感

追看了美国民主党初选几个月,终于分出了胜负。女人当不成总统,多少觉得有点可惜。

不管怎样,还是从这些新闻之中领略到很多东西。

昨晚我睡得早,因为逛了一天街好累。Mars则看电视到很晚,然后‘不小心’看到了直播的hillary exit speech。酝酿了几天,她终于站在所有人的面前,发表了败阵的言论。早上Mars跟我沾沾自喜地说他看了直播的演讲后,我马上去网上找来听。

下面看看这个政治家如何在结束了那么长时间的竞争后发表了自己的演说。



有几句我听了觉得很好:

To those who are disappointed that we couldn’t go all the way – especially the young people who put so much into this campaign – it would break my heart if, in falling short of my goal, I in any way discouraged any of you from pursuing yours. Always aim high, work hard, and care deeply about what you believe in. When you stumble, keep faith. When you’re knocked down, get right back up. And never listen to anyone who says you can’t or shouldn’t go on.

Although we weren’t able to shatter that highest, hardest glass ceiling this time, thanks to you, it’s got about 18 million cracks in it.

Every moment wasted looking back keeps us from moving forward.

Life is too short, time is too precious, and the stakes are too high to dwell on what might have been. We have to work together for what still can be.

另外,前几天在google news看到Obama的一段新闻里有他的一段话,我也觉得很有意思:

I have learned that I have what I believe is the right temperament for the presidency, which is I don't get too high when I'm high, and I don't get too low when I'm low.

且不论这些政治家的言论到底有多真心实意,我只是喜欢从这些人的言论中看到他们inspire人的影响力,从这些人的言论中反思着我自己的生活观,虽然,他们不论谁当选,似乎看起来跟我们这种千里之外的草民没有什么关系。

我一直觉得,‘似乎看起来’跟我们没有关系,其实,还是有关系的。

如果我的道行还不至于高到能直接明确地看出来到底有什么关系也好,至少,我能从看他们的演说和对话中得到一些什么,一些我觉得很有意思的什么。



Venus

1 comment:

Anonymous said...

我觉得这句最简单,最能让我有共鸣的是 。。。

Every moment wasted looking back keeps us from moving forward.

:)